II. KözGáz robot szumó verseny a közgázban

II. KözGáz robot szumó verseny a közgázban
Idén második ízben rendezzük meg robot szumó versenyünket, melyre minden 6.7.8. osztályos tanulót várunk

Idén második ízben rendezzük meg robot szumó versenyünket, melyre minden 6.7.8. osztályos tanulót várunk, akár versenyzőként, akár nézőként! A versenyt az iskolában megrendezésre kerülő nyílt napunkon tartjuk meg, melynek célja, hogy azon diákok is betekintést nyerhessenek egy ilyen versenyre, akik máskülönben emiatt nem jönnének el iskolánkba.

Bízunk benne, hogy a verseny színvonala, a diákok jókedve és szakmai felkészülése olyan jó hangulkatot fog teremteni, mint ahogy az előző évben is történt!

A versenyről pár szót:

A verseny ideje: 2018. november 7.

Nevezési határidő: 2018. november 5.

Nevezéshez küldjétek el:

 - iskolád nevét

 - felkészítő tanárod nevét

 - robotod nevét

 - csapattagok nevét

Kerékgyártó Tamásnak a kt@kghsz.hu címre

 

 A verseny menete

9:00-10:00: Regisztráció

10:00-14:00: Verseny

14:10: Eredményhirdetés

A verseny tervezet szerint négy fordulóban kerül lebonyolításra:

A selejtező fordulóban minden csapat három véletlenszerűen kisorsolt ellenféllel (másik csapattal) küzd, minden ellenféllel szemben három fordulóban. A középdöntőbe az a 8 csapat jut tovább, akik a legtöbb pontot gyűjtötték.

A középdöntőbe során minden egyes csapat robotjának harcolnia kell az összes többi csapat robotja ellen három fordulót. Az elődöntőbe az a 4 csapat jut tovább, akik a legtöbb pontot gyűjtötték.

Az elődöntőbe jutott csapatok robotjának szintén minden más csapat robotjával három-három fordulóban kell harcolnia. Az itt szerzett pontok alapján kerül eldöntésre, hogy melyik csapat harcolhat a döntőben az arany és ezüstéremért egymás ellen, illetve melyik két csapat harcol a bronzéremért és a negyedik helyért.

A döntő során mind az első, mind a harmadik helyért versenyző csapatok robotjának három-három fordulót kell harcolnia ellenfelével. A három fordulóban szerzett pontszámok alapján hirdetjük ki a végeredményt.

Szumó robot versenyszabályok

  1. Minden szumó robotot 100 százalékban eredeti LEGO alkatrészekből kell megépíteni, valamelyik hivatalos RCX, NXT vagy EV3 készletből, ami lehet egy RCX, NXT 1.0, NXT 2.0, EV3, Education vagy azok kiegészítő készlete. Más készletből származó alkatrész nem használható fel. Az alkatrészek nem módosíthatók. Nincs korlátozás szenzorokra és az említett készleteken belül a LEGO elemekre.
  2. Minden robotnak bele kell illeszkednie egy 1×1 láb (30x30 cm) méretű négyzetes keretbe.
  3. Magassági határ nincs.
  4. A robot tömege nem lehet több 2 fontnál (907 g).
  5. Robotoknak elegendő állóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy 10-30 percet versenyezzen újratöltés nélkül. A fordulók között lehetőség van az akkumulátorok töltésére.
  6. Egy mérkőzés alatt nem lehet megváltoztatni a robot szerkezetét vagy a programozását. A robotnak teljesen autonómnak kell lennie, de a korábban feltöltött programok között lehet váltani a körök előtt, de kör közben már nem.
  7. A versenyre maximum 3 fős csapatok jelentkezhetnek. Egy versenyző csak egy csapat tagja lehet. Robotot átadni egyik csapatból a másikba tilos, minden csapatnak saját robottal kell rendelkeznie.
  8. Egy iskolából több csapat is jelentkezhet. Egy csapat csak egy robottal versenyezhet.
  9. Kérjük, minden csapat előre elkészített robottal érkezzen! A helyszínen építésre nincs idő, legfeljebb a verseny előtti teszt időben, a robot minimális átépítésére, van lehetőség. A verseny kezdete után, a kijelölt időpontokban, az esetleges hibák elhárítását, kisebb karbantartását lehet elvégezni. A verseny helyszínén a robotok építését, javítását, programozását csak a versenyzők végezhetik, kísérők nem.
  10. Kérjük minden csapat előre elkészített programmal, programokkal érkezzen! A verseny előtt és közben a zsűri és a bírók nem ellenőrzik a forráskódot, azonban a futamok során kiszűrhető a szabálytalan program. Szabálytalannak minősül, ha a robot nem vár 3 másodpercet indulás előtt; nem hagyja el teljesen a kezdőterületet; nem szemből támad, vagy bármely más olyan követelménynek nem tesz eleget, amely a szumó versenyszabályzatban konkrétan le van írva.
  11. A versenyt általános iskolák 6-7-8 osztályos tanulóinak szervezzük, a nevezéseket csak ebből a korosztályból tudjuk elfogadni.

 

 

Hogyan játsszák a szumót?

  1. A szumó robotokat indításkor a szumó küzdőtér közepén, egymástól 30 cm-re helyezzük el, egyenlő távolságra a küzdőtér központjától (kb. 15-15 cm-re a központtól). A robotok egy egyenes mentén helyezkednek el, és mindegyik a másikkal ellentétes irányba indulhat el. Így a robotoknak aktívan kutatniuk kell az ellenfél után, az azonnali támadás tilos!.
  2. A verseny több körből áll. Mindegyik kör maximum három perc. Ha nincs nyertes a három perc végén, akkor a kör döntetlen. Az időtől függetlenül a kör nyertese az a robot, amelyik több érvényes rohamot nyer. Egy roham nem lehet hosszabb, mint egy perc. Egy kör nyertese két pontot kap, a vesztes nullát. Ha az eredmény döntetlen, akkor mindegyik robot egy-egy pontot kap. Ha egy roham alatt a robotok összeakadnak, vagy láthatóan nem tudnak döntésre jutni, mindkét versenyző elfogadhatja a roham újraindítását. A robotok többször is újraindíthatóak, de összesen három percig tarthat ekkor is a kör. Azaz a három perces korlát fenn áll mindig, és a kör eredményét a befejezett rohamok eredményei határozzák meg akkor is, ha három befejeződött roham nem valósult meg ez alatt az idő alatt.
  3. Minden rohamot a játékvezető indít: „három, két, egy, GO!”számolá A játékosok a „GO” elhangzásakor” aktiválják a robotjaikat, és a térfelüket elhagyják, helyet foglalnak a kijelölt területükön. A robotoknak három másodpercet várniuk kell, mielőtt bármilyen elmozdulást kezdenének (ez alól kivétel tehát, hogy az alakja változik, például kinyúlik vagy behúzódik egy kar, stb). Az első elmozdulásnak a küzdőtér középpontjától távolodónak kell lennie. Ha nem egyértelmű, hogy melyik a robot eleje és hátsó része, akkor az első mozgás iránya fogja meghatározni a robot elejét a továbbiakban is.
  4. A robotnak mindaddig kell előre, a középponttól sugár irányban távolodva mozognia, amíg el nem hagyja teljes terjedelmében a kezdő területet, amit a robot számára nem érzékelhetően, de a bírók számára jól láthatóan jelölnek a pályán. Ezután bármilyen mozgást szabadon végezhet.
  5. Ha a robot a másik robotot az első alkalommal támadni akarja, akkor azt háttal nem teheti meg. Azaz a robot nem teheti meg azt, hogy elhagyja a kezdőpozíciót, majd egyből hátramenetbe kapcsol, és úgy támad neki az ellenfélnek. A támadáshoz arccal felé kell fordulnia először. Ha a robot első alkalommal szabálytalanul támad, a rohamot elveszti.
  6. Ha egy robotot már ért támadás, vagy végrehajtott egy támadást, utána bármely irányban haladva támadhatja az ellenfelét.
  7. A robotnak egy roham kezdését követő tíz másodpercen belül el kell kezdenie előre mozogni, különben elveszti a rohamot.
  8. A robotok küzdelme, azaz egy roham addig tart, amíg az egyik egység mozgásképtelen nem lesz vagy elhagyja a küzdőteret. Egy robotról úgy válik egyértelművé, hogy elhagyta a küzdőteret, ha bármely alkatrésze megérinti a padlót, vagy a gazdája hozzáér a küzdőtéren. Ha egy robot teste lebeg a küzdőtér élén, és nem érinti meg a talajt, akkor 10 másodperc után lesz csak vesztes, ha addig a másik robot nem hagyja el a küzdőteret, ha a másik ezalatt talajt fog, akkor ez első, fennakadt robot nyer. Az a robot, amelyik kilöki a küzdőtérről az ellenfelét vagy megbénítja (mozgásképtelenné teszi), győz. Ha egy robot öngyilkos lesz (azaz a másik robot támadásától függetlenül saját mozgásának köszönhetően elhagyja a küzdőteret, és bármely alkatrésze talajt ér), akkor a másik robot győz. Mindkét tény megállapításában a bírók ítélete a döntő.

 


2018-10-02 10:50:01
Szerző: BSZC Közgazdasági Szakgimnáziuma
versenyek
informatika
facebook email nyomtatás
KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA
TOVÁBBI HíREINK
 
Dicsőszentmártonba látogattunk
Dicsőszentmártonba látogattunk class=
 
Ingyenes angol és német nyelvtanfolyamok
Ingyenes angol és német nyelvtanfolyamok class=
 
Gyárlátogatás az NI-nál 2018-ban is
Gyárlátogatás az NI-nál 2018-ban is class=
 
BSZC SzakmaTúra - Centrumban a jövő(d)! 2018
BSZC SzakmaTúra - Centrumban a jövő(d)! 2018 class=
 
Nyílt nap 2018
Nyílt nap 2018 class=
 
II. KözGáz robot szumó verseny
II. KözGáz robot szumó verseny class=
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
Főoldal
Friss >> HíreinkEseménynaptárCímkék
Iskolánk >> TörténetünkAz épületTablóinkTanárainkEredményeinkDokumentumok
Felvételizőknek >> NyolcadikosoknakÉrettségi után, nappaliÉrettségi után, levelezőFelnőttképzésTanfolyamokCISCO
Diákélet >> IskolaújságDiákönkormányzatFotóklubMa is tanultam valamitSzakmai blogTanulószoba
BSZC Közgazdasági Szakgimnáziuma © 2016